Diskret?

Skinande sol hela dagen, super härligt! Fick åka till Sigtuna på arbetstid, det är inte alla som får göra det och äta god sallad på gräsmattan men en svalkande kulglass till efterrätt. Men självklart går det inte att undgå allas blickar, speciellt de vuxnas. Vissa verkligen stirrar på mitt assistent barn och det är inte diskret precis. Brukar man inte komma på sig själv att man stirrar och då skämmas lite, för att därefter titta bort? Eller var det förr då man ville låta alla vara för sig själva. Visst kan jag förstå att man tittar på människor, man går ju inte runt och blundar precis men det är än väldig skillnad på att titta en gång eller två och att stirra. Barn är ju ursäktade då de inte kan rå för sin nyfikenhet men vuxna bort tänka lite mer på var de har blicken någonstans.

Men nu ska jag inte låta allt för irriterad, världen är full av odiskreta människor. Allt man kan göra är att försöka ignorera dem, tills de är så pass vågade att det går fram och börjar ställa frågor....

Nu sitter jag här med en liten laptop i knät och försöka plugga, men det går inte riktigt som jag vill. Kan inte ritkigt koncentrera mig, finner ingen studie ro. Vill ha sommarlov tills skolan börjar ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0