BirgerJarl

Finns det något härligare än lite sol på sin lediga dag? Sitter upp på balkongen och har det härligt. Det är lagom varmt och jag äter min kyckling sallad. I "morse" blev jag väckt av ett telefon samtal från miss Emilia som undrade vad jag hittat på kvällen innan. Jag måste erkänna att jag fick minnesförlust, det tog mig flera minuter att komma på att jag var ute på BirgerJarl i Uppsala med Karin (Korven) och Cecilia. Jag var den nyktra utav oss tre och fick ansvaret att köra oss hem, vilket gick galant.
När jag slutade mitt arbets pass kl 15 igår var det bara att springa hem , plocka upp Cecilia och tanka bilen. Jag hade i torsdags kväll lovat mor min att jag skulle köra henne och två av hennes arbetskollegor till Ålands förjan. Bilfärden vad minst sagt roande, hade tre fruntimmer i bakstätet som drack vin och tjöt av skratt. De hann i alla fall fram i tid trots den långa bilkön plus en liten omväg. När de hoppat ur bilen och klivit ombord så började det spöregna och därefter hagla, trodde nästan att rutan skulle gå sönder. Marken blev vit och det såg ut som snö.
Vi blev taggade att gå¨ut men då inte i Stockholm utan gärna i Uppsala, men ingen var på idèn förrän vi fick ett samtal från kära Karin som gillade våra planer. Vi anlände till Uppsala strax efter halv elva och då var det ingen i kön och tur var väl det då vi lämnade tröjorna i bilen och gick 50 meter till ett av Uppsalas uteställen; BirjerJarl. Kvällen/ natten blev mer än lyckad och vi dansade nästan till det var dags för stängning. Sen var det bara att hoppa in i bilen och försöka hitta vägen till ett av Uppsalas alla Mcdonalds, inte det lättaste till en början. Karin visste precis hur man skulle åka så med henne som vägbeskrinving hittade vi dit och även hem. Att hitta i Uppsala är faktiskt inte en enkel match! Allting ser ju precis likadant ut....

 
Ett roligt ögonblick inne på BJ

Karin; Jag är hungrig kan vi inte åka till Mcdonalds nu?
Jag; Okej, är du redo att gå Cecilia?
Cecilia helt inne i sin värld då en ny låt spelas inifrån dansgolvet
Cecilia; Vänta kan vi inte bara dansa till den här låten, tycker den är så bra!
Vi skuttar tillbaka till dansgolvet
Karin; jag förstår inte var låten är bra någonstans, jag hör verkligen inte det
Cecilia; jag hör!


Brolles outfit


Louies outfit






Hahah vilken min jag gjorde här då!


Puss från Karin




Karins outfit


Vätske påfyllning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0