Andra advent

Idag är det andra advent och här står jag hemma och bakar bröd nästan mitt i natten, lyckligtvis väntar jag bara på att brödet ska gräddas färdigt inne i ugnen och sen är det klart. Jag har ingen aning om brödet kommer smaka gott eller inte, jag provade nämligen ett helt nytt "recept". Man kanske inte kan kalla det recept när ingredienserna är färdigblandade och det enda som behövs förutom bakmixen är jäst och vatten, men resultatet ska i alla fall bli Grekiskt lantbröd.
Under tiden som jag bakade har jag tittat på Jakten på lyckan, en underbart fin film! Den och Iam Sam är två av mina favoriter, dessa kan man se om och om igen och tårarna slutar inte komma även om man ser filmerna för hundrade gången.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0