Sparsam?

Dagen började halv bra men var något irriterad när mobil alarmet satte igång, förstod rätt snart att det var dags att stiga upp och göra sig iordning inför jobbet en timme senare. Det är verkligen toppen att ha fem minuters gångavstång till jobbet, rena rama lyxeriet! Fick smyga mig upp för att inte väcka Linus som sov som en stock, så söt.
Jag arbetade bara fyra timmar idag så jag hann hem och pussa lite på Linus innan han skulle åka ner till Hässleholm, sorligt men sant. Det är alltid lika jobbigt att behöva skiljas åt, vi har det så sjukt bra tillsammans. Har aldrig känt så här innan och det blir ännu jobbigare när man vet att vi inte kommer träffas på ett tag. Han har fullt med jobb fram till slutet av september medan jag jobbar två hela veckor innan Johanna, den andra assistenten kommer tillbaka från sin semester. Då jobbar jag kvällar och helger, inget mig emot =)

När jag lämnat av Linus på tågstationen åkte jag och mamma vidare på jakt efter en bröllops present. Dessvärre kom vi inte hem med någon böllops present denna gång, utan vi fyndade åt oss själva. Som tur är så är det nästa två veckor kvar till min kusin Therese stora dag, så vi hinner med att köpa något fint åt henne och Mattias. Jag ser fram emot att få gå på bröllopet men har ingen aning om vad jag ska ha på mig, får rota fram något i garderoben.... som enligt Linus och mamma bara blir större och större.
Idag var det mammas tur att gnälla lite på mig "man shoppar så mycket när man är med dig, Louise" haha. Är det verkligen så?! Kanske har jag bra smak, ett öga för mode eller så är jag helt enkelt slösaktig av mig... då skulle jag nog tippa på det sista. Men jag ljuger i alla fall inte och säger att något ser bra ut om det inte gör det, ärlig är jag men kanske mindre bra att kolla prislappar innan provning.
Jag köpte iaf min klänning idag, den fanns i två storlekar igår när jag var där men idag fanns bara en storlek kvar och det var min storlek som fanns kvar, så belåten gick jag till kassan för att betala.
Mamma gav mig då 400 kr i namnsdags present, bortskämd eller vad!?
Mor min fyndande också väldigt fina saker, skjortklänning, armband,örhängen mm

Några timmar och ett antal kronor senare var vi åter igen hemma med kassar och kurrande magar. Det blev Ceasar sallad med kycklig, Mums! Efter middagen gick jag ut på promenad med Mickis, Emilia och Cecilia. Vi droppade av Mickis och Emilia först sen fortsatte jag och Cecilia ut i mörkret. På vägen såg vi en död näbbmus som vi klappade med hjälp av en sten och därefter petade ner i diket och begravde.

Kommentarer
Postat av: c

poor little NÄBBMUS!!! :P

2009-07-28 @ 13:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0