Victoria

Det var allt en händelserika dag igår, för att inte tala om rolig. Först jobbade jag mellan kl 9-17 därefter ringde jag och pratade lite med Linus och Cecilia. Jag och Cecilia hade pratat dagen innan om att eventuellt gå ut och dansa lite, lill lördag måste ju utnyttjas någon gång. Men innan vi gjorde oss iordning så åkte vi en sväng till soliariet i hopp om att få lite färg, men vi är nog lite för naiva haha.
På vägen hem åkte vi förbi Coop och köpte en varsin Risifrutti XL, visste inte ens att dem fanns i så stora förpackningar. Sen var det bara att åka hem till mig för att byta kläder, sminka sig och slänga på lite parfym för att inte stinka solning då vi inte hann med att duscha efteråt (snuskigt jag vet men vi hade vin som väntade hemma hos Linnea). Därefter promenerade vi över till Linnea för att dricka av rosè vinet, som faktiskt var gott! Jag är egentligen inte så förtjust i vin, i alla fall inte när det är Cecilia som väljer sura viner.
Kvällen började med ett glas vin, följt av två till och då är det ju inte så konstigt att vi missade två tåg och fick stanna kvar hos Linnea en timme extra. Karin K (Korven) dök upp i sin lilla gula bil. Johanna hade med sig en vän från Jönköping; Maria och Mark var såklart med. Johan och Jonas kom samtidigt som mig och Cecilia. Nicke anlände sist till förfesten.
Vi som hann med 22:08 tåget gick mot Kungsträdgården och valde att gå in på Victoria, nära till stationen och rätt mysig stämning. Sen är det ju alltid ett plus när det är gratis inträde, men då ökar ju såklart priserna i baren.
Vi skuttade runt och hade roligt på dansgolvet, men så blev klockan 00:30 och det var dags att tänka på refrängen.
Jag skulle upp och jobba dagen efter och Cecilia skulle köra till Värmland för att gå på bröllop.

Fler liknande kvällar är ett måste nu under sommaren, behöver inte vara så avancerat; något att dricka och vänner räcker långt!


 



Maria och Johanna


Karin

  
Jag


Cecilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0