Grillning

För första gången på länge vaknade jag helt utvilad, fastän jag inte sov så många timmar. Får jag bara sova gott blir jag så mycket gladare dagen efter, men så är det väl för alla? Timmarna på jobbet flög förbi och plötsligt var klockan 16 , dags för mig att sluta för dagen och få en jobbfri helg. Inte nog med att dagen har gått snabbt, jag har också fått smaka vin två gånger idag och det är väldigt ovanligt. Första gången var på jobbet av pappan i familjen, riktigt gott vin från Finland... måste kolla upp vad det hette. Den andra gången var nu ikväll av Linneas mamma, riktigt gott det med! 
Kanske borde man gå och shoppa på systemet med lite äldre personer, dem som är mer erfarna av att dricka vi?. Efter jobbet segade jag några timmar innan jag gick över till Linnea för att grilla, fast jag åt resterna från igår (stekt ris med kyckling) Hemma hos Linnea var det fullt hus. Dem som var där var;Johanna, Mark, Johan, Sofia, Markus, Kate och hennes bror John. 

I onsdags var det Karin som vara chaufför och fick äran att köra den korta men oj så viktiga metrarna till stationen. Fick köra två vändor för att alla skulle få plats med det gick ändå inte helt lagligt till. När jag släppt av Johan, Mark och Sofia tackade alla för skjutsen ner till stationen och då sa Sofia (Linneas syster som jag inte sett på länge); "Jätte kul att se dig igen Louise! Du är så söt, ser ut som en modell"  jag vet ju att det var vinet som talade, men ändå tar man åt sig (jag gör det i alla fall haha) 
Nu sitter jag här och väntar på att Linus ska anlända till Stockholm, så jag ska försöka hitta på något kul att göra i två timmar framåt. De som bor i närheten åkte precis in till stan, men jag känner att jag inte kommer orka med morgon dagen då. Ska hem till Mickis för hennes far fyller 50 år och det kommer vara ett väldans kalas =) Men jag antar att jag kilar ner och tittar film med mamma och pappa, lagom ansträngande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0