091128

Det är inte varje lördag som man är uppe med tuppen och anledningen är att jag ska ha praktik idag. Men så fick jag precis ett sms från min handledare om att jag kan sova vidare en stund till för att det var så pass lugnt just nu, dessvärre vågar jag inte krypa ner i sängen nu när jag väl har klivit upp. Jag kommer bara somna om och risken finns att jag inte vaknar av att det ringer och det vore ju lite pinsamt. Istället får jag sysselsätta mig själv här hemma en stund i mörkret då Linus fortfarande sover, vilket inte är så konstigt med tanke på klockslaget.

Igår blev det lite julbak här hemma, vi bakade Lussekatter och pepparkakor. Jag kände mig lite lat så jag köpte en färdig blandad mix av mjöl, saffran, torr jäst och även pepparkaksdegen var fädig så det var bara att kavla ut och trycka sina figurer i degen. Resultatet blev helt okej, men vi tyckte nog att saffran smaken var lite för klen på lussebullarna men så går det väl om man är lat, man kan inte få allt.


Färdig mix att blanda ihop, bara vatten som ska tillsättas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0