Vaccinerad

Att ta sovmorgon ibland är nödvändigt och idag blev en sådan dag, skönt att snooza lite längre än vanligt. Efter en god frukost bar det av till Sollentuna för att ställa sig i kö för att bli vaccinerad mot svininfluensan. När jag fick min nummerlapp och inväntade att de skulle ropa upp nummer 190 så läste jag på en skylt att det stod "Endast barn över 3 år, ungdomar och personer som ingår i riskgrupperna vaccineras", hjälp tänkte jag. Då hade valet att stå i kö och vänta 40 nummer på att det skulle bli min tur eller hoppa ur kön och gå där ifrån. Men jag planerade ett bra tal ifall sjuksköterskan inte skulle ge mig sprutan, för även om jag inte tillhör en riskgrupp så gör ju mina patienter det. Lyckligtvis slapp jag hålla mitt fina lilla tal och nu är jag vaccinerad, skönt att inte behöva fundera på det längre. När jag var klar inne på sjukhuset gick jag till Sollentuna centrum och mötte upp Patrik och mamma. Jag har inte varit inne i Sollentuna centrum sen jag gick ut gymnasiet för lite mer än två år sedan och det var verkligen skillnad! Nu är det stort, upplyst om med mycket mer shopping.
Vi fikade och shoppade lite, tanken var att jag skulle julhandla lite men istället blev det saker till mig hehe


Mitt fynd från Vila för 199 kr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0