Shoppa i Stockholm

Att vakna av ett sms där det står "kan du möta mig i stan (Stockholm) kl 11 istället för 14.30?" och klockan är strax innan tio är inte så populärt då jag ogillar stress. Men som tur var så tog det mig inte lång tid att bli klar och Karin fick "endast" vänta i 30 minuter, den tiden det tar att åka tåg in till stan. Det blev ett glatt återseende då vi inte träffats på nästan ett år, mycket prat och skratt. Eventuellt ska hon med oss ut imorgon, om jag orkar det vill säga, idag har jag fått några små biverkningar av sprutan... eller det är i alla fall vad jag tror. Jag har jätte ont i ryggen och lätt att ta till tårar av någon okänd anledning.
När vi skilldes åt någon timme senare fortsatte jag ensam med mitt uppdrag att hitta några julklappar men det slutade med att jag blev mer och mer irriterad över att jag valde stan av alla ställen. Nu finns ju nästan allting i shopping centrum och dit kan man åka med bilen. Jag tog tåget hem efter någon timme, helt tomhänt! Då bestämde jag mig för att ta en sväng förbi Stinsen i Häggvik och köpa saker som jag visste fanns där, nu är några juklappar klara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0