Föreläsningar

Imorgon kväll sitter jag på tåget hem till Stockholm. Det var bara två veckor sedan jag var hemma en sväng, men den här gången blir jag kvar lite längre. Imorgon ska även min mamma opereras så det är lite därför som jag åker hem. Linus och jag tänkte åka och överraska henne på sjukhuset, så slipper hon vara ensam för en stund.

Idag hade vi tre av fyra föreläsningar, den sista föreläsningen om hörseln var inställd. Först fick vi lyssna på hur det går till när man injicerar läkemedel i huden, underhudsfett, vener och muskler.
Andra föreläsningen handlade om munhälsa, hur viktigt det är att rengöra munnen genom att borsta tänderna och vara noga med att rengöra proteser. Vi fick se en hel del skrämmande bilder på hur det kan se ut om man slarvar med munhälsan.
Sista föreläsningen var kateterisering, hur man/ varför man sätter in en kateter i patientens urinblåsa. Vad man ska tänka på osv. Det var tre väldigt intressanta lektioner och imorgon ska vi till KTC och öva på dessa metoder, spännande!

Om någon timme är det dags för den dagliga motionen men innan dess ska jag försöka städa lite, vill försöka slippa göra det imorgon bitti när man redan är stressad. Ska även plugga lite och packa ner det sista så man inte glömmer någonting "viktigt".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0