Min fina familj

Idag har jag haft en väldigt bra dag, snarare en mycket bra dag. Visserligen började dagen rätt segt och jag var inte på topp, men nu är allt som vanligt igen. Hade en heldag i skolan och första föreläsningen som stod på schemat var ven och kapillärprovtagning, ännu en metod som vi kommer få träna på KTC den här veckan eller nästa. Andra föreläsningen var väldigt viktig och handlade om vår praktik och hur resten av terminen kommer att se ut. Efter skolan promenerade jag till ICA för att handla lite mat och passade på att ringa mamma för att fråga om receptet på tortellini soppan hon brukar laga. Att prata med henne fick mig att längta hem lite smått, men inte så farligt då jag vet att hon inte är långt borta.
Mina föräldrar är verkligen bäst! Kanske låter lite klyschigt men det är sant, jag är nog en av få 21 åringar som fortfarande tycker om att resa med sina föräldrar, många brukar resa med vänner/ pojk-flickvän men jag reser även mer än gärna med mamma och pappa. Jag har alltid fungerat bra tillsammans med min familj, vi har aldrig bråkat mer än att vi ibland små tjaffsat lite men vilken familj gör inte det? Kanske därför det känns så jobbigt att växa upp, lämna boet så att säga. När jag tänker alla fredags kvällar som vi satt framför något typisk klockan åtta program (fångarna på fortet, robinson, fame factory, idol mm) och åt rostat bröd med räkor, creme fraiche, avokado, svart kaviar eller bara ost på och vet att det inte kommer vara likadant nu känns det lite sorgligt.
Mamma hjälpte mig i alla fall med inköp av ingredienser genom att läsa receptet, så imorgon blir det tortellini soppa hemma hos mig. Släpade sedan hem på två tunga kassar och en full idrottsväska, hann innanför dörren och bytte snabbt om till träningskläder och promenerade ner till friskis. Efter ett tränings pass och jag var redo för sängen, men hade då fått ett sms från Henrika om att hon, Anna och Sofia skulle vara hemma hos Anna under kvällen och jag var välkommen dit. Jag lade sömnen på hyllan och hoppade in i duschen och matade en tom mage innan jag gick till Anna. Jag har verkligen funnit fina vänner här i Sundsvall och det gör studietiden så mycket roligare!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0