Injektioner

Dagen började med ett besök på KTC där vi hade en genomgång för hur man ger en injektion; subcutant och intramuskulärt. Det var inte så avancerat som jag hade trott när jag läste att injektion stod på schemat och det var ju en positivt överraskning. Något som däremot verkar lite knepigare är sondmatning och venprovtagning men med tiden sitter väl även dessa metoder. Imorgon blir det ännu en besök på KTC och då ska vi öva på kateterisering och det tror jag inte är det lättaste momentet.
Efter KTC lektionen åker jag hem till Stockholm över Allahelgonahelgen då jag har tänkt jobba lite och umgås med familj och vänner. 
Ikväll så har tränat, lagat middag, städat och packat eller rättare sagt så har jag lagt fram allting som ska med till Stockholm, jag har bara inte bestämt mig för vilken väska jag ska lägga allting i. Att ta en rullväska är ju smidigt men kanske lite onödigt stor, samtidigt som en träningsväska kommer ge mig ömma axlar.


Koncentrerad eller vad!


Jag ger en intramuskulär injektion....


.....Se så smidigt det går


Jag ger en subcutan injektion


Kommentarer
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

Ja, för vi är ju prooffffsss haha :D

2009-10-27 @ 22:44:05
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: mickis

hihi vad duktig du är =P

men än är det ett tag innan du får stoppa ¨nålar i mig

Skulle du till dennis, ähh ringer väll dig senare

2009-10-28 @ 18:39:16
URL: http://mhedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0