Fredagsmys

Det blir allt kallare här uppe i norr, Henrika sa i  morse att det var minus två grader. Därför passade jag på att ta fram halsdukar, mössor och vantar det börjar minsann bli dags för dom nu. Dagen började med metodövning på KTC och idag hade vi Hygien och bäddning, kanske inte det roligaste lektionen men ändå viktig att kunna i framtiden. Jag och Ferhat övade på en docka, att tvätta och sängkläder. För de flesta var det ingenting nytt men för mig som inte har jobbat på äldreboende eller sjukhus tyckte ändp att dagen var givande. Efter dagens övning åkte  vi hemåt igen och jag lagade äntligen den väldigt goda tacopajen som mamma brukar göra, fick ett lite ryck där och gjorde en rejäl sats så nu har man lite tacopaj i frysen med. För tillfällen när suget sätter igen och man inte har någon ork eller inspiration till vad man ska tillaga.


Tacopaj

Tiden rann iväg och det var tid för mig att gå ner och träna medel pass på friskis, men herre gud säger jag bara! Jag höll på att gå av flera gånger då jag inte orkade, men envis som jag är härdade jag ut. Har man väl påbörjat ett pass kan man ju inte gå där ifrån, så vida det inte har hänt något. Efter passet hann jag precis hoppa in och ut ur duschen när Sofia ringde och sa att hon var på väg. Jag skulle följa med Sofia, Anna, Kristin och Henrika på hockey. Lite stolt faktiskt som gick på en hockey match, i vanliga fall brukar jag byta kanal så fort hockey visas på tv men idag stöttade jag Västerås som mötte hemmalaget Sundsvall. Matchen slutade 4-2 till Västerås och det var en väldigt glad Anna som lämnade ishallen.

 


Henrika, Sofia, Kristin och Anna



Efter matchen skilldes vi åt, några åkte hem till Hanna och fortsatte en myskväll där medan andra drog sig hem till sig. Jag valde att åka hem då jag känner mig helt mör i kroppen och skulle ändå inte bidra som något roligt sällskap. Istället blir det film och skorpor för min del.


Fredagsmys


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0