Hjärt- och lungräddning

I morse  försov jag mig, vaknade när mobilalarmet ringde första gången men stängde av alarmet och trodde att jag glömt stänga av det från dagen innan. Lyckligtvis vaknade jag i alla fall tio minuter innan jag skulle gå och hann precis klä på mig, borsta tänderna och ta en smörgås på språng innan jag mötte upp Henrika för att tillsammans promenera till skolan. Idag hade vi HLR (hjärt- och lungräddning), lite repetition sen nian då vi gjorde samma sak, men då mindre avancerad. När alla blivit godkända och lektionen var slut promenerade jag ner till stan för att köpa ett par nya leggings för mina "gamla" börja bli utnötta. Jag har två möjligheter för att slippa gå i slitna leggings; jag kan börja gå mer bredbent, men då lär det väl se ut som man har kissat på sig eller så får jag köpa på mig ett lagar av leggings så jag inte sliter sönder dom. Efter en tur på stan gick jag hem igen och tänkte tillaga tortellinisoppa, men så hade jag glömt några viktiga ingredienser och det blev tacopaj istället.

Det var även tänkt att jag skulle träna kl 16:30 men så fick jag ett mail om det var någon som kunde vara passvärd ikväll på ett skivstångspass kl 19:30. Jag erbjöd mig att ta passet men då emot att jag skulle byta bort mitt pass nästa torsdag, vilket skulle innebära att jag kan åka hem och jobba om jag vill det. Har lite beslutsångest när det gäller att åka hem, för jag behöver också öva på metodövningarna inför det praktiska provet på KTC den 4/11. Vi får se vad jag bestämmer mig för...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0