Metro

Idag när jag läste Metro så fastnade jag för en artikel som handlade om tjejer som fastnar i missbruk på nätet. Det har varit mycket skriverier om killar som är beroende och fastnar för olika spel på internet så som world of warcraft. Nu är det då tjejeras tur att bli beroende, men "vi" sitter istället enligt artikeln mycket inne på sociala forum som bland annat Facebook, msn, bilddagboken och andra liknande chattar. Tjejerna som är riktigt beroende låter även skolan bli lidande då de skolkar, sover mindre och allt för att titta i inkorgen så ofta som möjligt. Är det verkligen så, är vi tjejer beroende av internet?
Om jag ser till mig själv så skulle jag inte se mig själv som beroende men visst blir jag galen om det går en dag utan internet fungerar i hemmet. Men jag är inte inne dygnet runt utan jag vill bara att internet ska fungera, är som en liten trygghet då man aldrig har tråkigt. Sen är jag inte en av dom som tittar Facebook ofta, utan det blir mer att jag bloggar och kollar min hotmail. Sen händer det att jag titta omkring på olika nätshoppings sidor men  det är mest för att hitta inspiration.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0