Momento

Igår var jag inte alls taggad på att festa, eller att gå ut och dansa någon timme är skoj men inte om det innebär att man måste möta på massa problem på vägen. Kvällen började med förfest nere på förrådet där de körde "jag har aldrig" leken, jag Henrika och Hanna tröttnade rätt snabbt och åkte därför vidare in till stan. Vi gick till Oscars för att ta oss en varsin cola, men där var ålders gränsen 30 den kvällen men vakten rekommendera ett nyöppnat ställe som hette Momento. Utanför Momento hade folk redan börjat köa fastän klockan var 22. Åldersgränsen på Momento var 20 år så Hanna kom inte in, vi fick vidare till kåren och mötte upp Filip och Ferhat. Tydligen har jag inte betalat kårhus avgiften, något som de märker nu sex månader senare och blir tvungen att betala 20 kr mer... inga problem men irriterande bara att de ska vara så kinkiga nu. Vi hade inte tänkt stanna länge inne på kåren utan gick mest in för att värma oss, ta en cola och bara prata så vi behöll jackorna på. Vilket  visade sig vara otillåtet om de hänger på stolen för då kan de utgöra en brandrisk (jackan kan hamna på golvet och personer som ska ut kan snubbla till), jag tror inte någon skulle ramla på grund av en jacka ligger på golvet utan snarare att de fått i sig en aaaaaningen för många öl men det är bara min åsikt. Efter lite om och men fick vi i alla fall behålla jackorna så länge vi hade dom på oss, de fick inte häller hänga på krokarna som är uppsatta just för att hänga jackor på.
Vi fortsatte att prata lite lagom irriterande men efter lite cola så lugnade det ner sig tills Hanna ville ha en snacks tallrik. Hon gick fram för att beställa men kom tillbaka med chips och dipp, de serverade inte snacks tallrik den kvällen....
Efter ett par minuter senare ser vi att bordet bakom oss har fått en snacks tallrik och personalen i baren förstvarar sig med att de sitter i styrelsen. Varför ska vi särbehandlas för att vi inte sitter i styrelsen, helt löjligt! Kåren kommer inte få någon vidare bra reklam fram över om de ska fortsätta på det här viset.

Jag, Henrika och Ferhat gick vidare till Momento för att dansa lite. Stället kryllande av 40 plusare som inte hade någon kontroll över sin kropp på dans golvet, damerna stäpplade med sina klackar och gubbarna svängde med sina armar åt höger och vänster. Basic Element spelade några låtar också så det blev ändå en rolig kväll till slut=)




Filip och Hanna på kåren


Henrika och Ferhat


 
Henrika och Ferhat på momento



Ferhat och jag



Basic Elements



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0