Dyrt med bär

Tidigare idag när jag var i affären och skulle handla lite små saker, bl a blåbär så fick jag mig en chock när jag såg priset. 28 kr för ynka 225 gram blåbär, det är ju rena rama rånet! När jag kom hem ringde jag mamma och berättade om min upptäckt och tillsammans gjorde vi en pakt om att i sommar/ höst åka ut och plocka alla goda bär (hallon, jordgubbar, blåbär) själva och på så sätt spara in en hacka. Bara smaken blir ju mycket bättre med färska bär och att man sen att man får det mycket billigare är ju inte helt fel.

Nu i eftermiddag har jag lagat en broccolipaj med ädelost och den var riktigt god. Kanske satsar jag på helt fel yrke, borde nog byta ut nålar och skyddsrock mot kavel och förkläde haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0