Buss eller tåg?

Hur ska det gå med tågtrafiken!? Har lite bestlutsångest inför resan hem till Stockholm på fredag, men som det ser ut nu verkar buss lite mer lovande. Men bara för att jag bokar bussbiljett så lär det väl uppstå krångel, finns ju inget som säger att bussresan kommer gå problemfritt. Fördelen är ju ändå att jag får sitta på en varm buss istället för att sitta på tågstationen och invänta ett tåg som kanske inte dyker upp förrän flera timmar senare. Just  nu ser tågtrafiken bedrövlig ut, många tåg är inställda och passagerare får vänta upp emot 15 timmar i vissa fall. Jag vill inte vara en av dom! Bussbiljetten jag har tänkt köpa är faktiskt ganska billig + den är ombokningsbar, det tråkiga är bara att det kommer ta mig sex timmar innan jag är framme. Nu är det kanske inte läge att vara kräsen utan man får ta det onda med det goda, huvudsaken att jag kommer fram samma dag. Tanken är ju att jag ska åka efter tentan som är mellan kl 8-13 och bussen avgår kl 12:10, jag skulle inte tro att Louise sitter och skriver en tenta i mer än 3,5 timmar så jag borde hinna..



Snart åker Louise hem till detta galenskap...






... och hon gillart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0