Surprise

Jag är en av dom som gillar överraskningar, men att få ett samtal från Henrika klockan åtta på kvällen som säger att vi börjar kl 9:15 nästa dag istället för 13:15 tillhör inte en av dom. Igår hade jag verkligen allting planerat, var "taggad" på att sätta mig ner och plugga sent in på småtimmarna men istället blev det sängen redan klockan 22:30, ville vara utvilad tills idag.
Jag har tidigare berömt Sundsvall för att vara så effektiva med att ta bort snön, så man lättare kan ta sig fram på gatorna. Men igår kväll/ natt blev jag väldigt irriterad då en person fick för sig att köra runt med traktorn och skotta bort snö på gatan här ovan, utanför mitt fönster. I över en timme fick jag ligga och lyssna till ett pipand ljud som kom från traktorn varje gång som den backade. Varför klockan elva på kvällan, var det så bråttom att de kunde vänta tills nästa dag? Till slut somnade jag till detta pipande ljud men tydligen blev sömnen inte allt för långvarig. Plötsligt skuttar jag upp ur sängen om tror "nu är det morgon, dags att kliva upp". Det tar mig någon minut att stirra på klockan och konstatera att hon faktiskt inte är mer än 01;10 och jag har bara sovit i en timme. Tragiskt när sådant händer!


Idag går Louise till skolan iklädd i sin nyinförskaffade tröja från jc och morgonfrilla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0