Februari månad

Det blir bara kallare och kallare, idag visade termometern -25 grader. Konstigt nog var kylan inte alls lika påtaglig som jag och Henrika först trodde när vi klev utanför porten i morse och promenare till skolan. Det är nästan kallare ute nu och då är det "bara" -15 grader. Idag hade vi två förläsningar, en handlade om farmakologi och den andra om tumör sjukdomar. Den sista lektionen var väldigt intressat, men tyvärr har mitt huvud/hjärna ett begränsat lagerutrymme och idag räkte det inte inte till hela vägen. Kände mig lite okoncentrerad den sista halvtimmen, men det tar jag igen senare ikväll. Tänkte först gå ner till friskis och träna skivstång/ kondition sen blir det att plugga in lite tumör sjukdomar. Just nu sitter stackars Linus i sin lilla bil på väg hit, jag fick ett sms från honom för drygt en timme sedan och då hade han stått i en bilkö i tre timmar pga av att en lastbil har blockerat vägen,  det är fortarande kaos neråt i landet. Ibland är det rätt bra att bo här uppe i norr där dom är medvetna att vintern innebär snön och därigenom investeras det i traktorer som kan skotta bort en del.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0