Keso plättar

Kan man bli mer frustrerad, irriterad och less över tentan som äger rum nu på fredag. Ja tydligen kan man det! Läraren har mailat ut nya instuderingsfrågor till alla och där är vissa frågor väldigt konstigt formulerade + en del frågar kräver svar på cellnivå, detaljerade saker som vi inte ens ska behöva kunna... enligt lärarna själv. Varför då säga efter förläsningarna "tänk omvårdnad" när de sedan skickar ut instuderingsfrågor på cellnivå. Nu blir man ju ännu mer stressad då man inser att mycket mer måste läsas på. Hur tentan kommer se ut vill jag inte ens tänka på, skrik och panik på detta alltså. Men aja det får gå som det går, jag pluggar och gör mitt bästa mycket mer än så kan jag inte göra. Nu vill jag bara att tentan ska vara över så jag kan få åka hem och bli mitt normala jag för en liten stund. Till något roligare; dagens lunch. Jag och Henrika hade bestämt oss för att prova ett nytt recept på plättar, nämligen keso plättar. Det var inte en enkel match att få dom snygga som riktiga plättar men resultatet är ju som sagt inte allt, huvudsaken att det smakade gott!






Resultatet blev inte det vackraste precis, men det smakade gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0