Mat och Kappahl

Jag tror jag börjar bli van att gå upp mellan klockan sju och åtta nu, det är inte alls lika jobbigt som innan. Idag steg jag upp strax innan 7.30 och gjorde mig iordning, tog bussen till Birsta för att storhandla på ICA Maxi. Det fanns ingen anledning för mig att åka senare då kylen här hemma var helt tom, ingen frukost fanns det. När jag handlat kärran full åt jag lite frukost och därefter promenerade vidare till Kappahl för att spana in ett nattlinne/ byxdress som jag såg att en bloggare hade köpt. Hon använder den till vardags och det såg faktiskt bra ut.
Den fanns inte i min storlek så jag valde en annan färg men var inte lika nöjd med den. Damen i kassan ringde till Kappahl i stan som sa att det fanns en kvar i min storlek enligt registret men den hade tydligen tagit slut enligt den andra damen i luren. Innan jag åkte till stan så gick jag in på Rusta och ÖoB för att köpa lite hygienartiklar, städsaker och en söt liten "välkommen" matta. När jag kom till stan sprang jag in på kappahl bara för att se att den verkligen inte fanns. Självklart hängde den på en rea stång tillsammans med andra pyjamasar och hon i luren hade troligen inte tittat så noga för där hängde min storlek. Sånt kan man bli lite irriterad över, det är ju en sak om plagget hade hängt på något helt annat ställe men att butiksbiträdet inte orkar titta är ju bara tråkig inställning. 
Glad blev jag i alla fall och slog till direkt, bytta ut den ljusblåa mot zebra mönstret. Den var även 40kr billigare än den som jag redan hade köpt och sen fick jag ytterligare 50% på reapriset (fick sms från kappahl). Dressen gick då på 50 kr istället för 199 kr som den tidigare har kostat. Ett halsband och en dress för 100kr är verkligen inte illa!

Här har vi dagens frukost inne på ICA Maxi

Min nya bästa vän, den här kärran är helt underbar när man storhandlar.

Mina fynd från Kappahl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0