Träningsvärk


Hur kommer det sig att när väl måste vara pigg och allert så är man helt seg, trött och lite grinig? Visserligen sov jag inte så bra/ länge inatt men det brukar ju ge med sig under dagen, när man väl har kommit igång så blir man oftast på bättre humör, men nejdå inte idag. Jag började i alla fall dagen med en promenad ner till biblioteket för att lämna tillbaka tre lånaböcker och därefter klockan halv tio var det dags för spinning/ puls. Vi använde oss utav pulsband och det var faktiskt väldigt effektivt, man fick kämpa för att nå upp till just rätt nivå (färg) vid varje låt som instruktören sa. Efter passet var jag helt slut, det känns fortfarande i benen och det är samtidigt lite skönt att få träningsvärk. Det var ett tag sen jag fick träningsvärk men det kanske beror på att jag går på många pass som är ganska lika varandra, i alla fall i grunden. Idag vart det i alla fall någonting helt annat än vad kroppen var beredd på.

Just nu sitter jag och försöker ta mig igenom farmakologi kapitlet men det går långsamt och det är väldigt svårt att veta vad som är viktigt, hur djupt måste man gå för att inte missa viktiga delar som kan dyka upp på tentan. Om drygt tre timmar ska jag och Linus äta middag med några kompisar, det kommer bli riktigt trevligt! Ikväll är det Hawaii tema på Kåren men jag och Linus stannar hemma, imorgon åker han nämligen till Norge för en arbetsintervju så vi vill hellre stanna hemma och titta på film. Adam kanske kommer över en stund, han var inte heller så sugen på att festa ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0