Frukostmuffins

Jisses vad effektiv jag har varit så här under morgonkvisten, jag har faktiskt hunnit uträtta en del saker. Började som sagt med att tvätta och under tiden så passade jag på att duscha och tvätta håret och bakade "nyttiga" frukostmuffins. Innan jag skulle hoppa i säng igår så förberede jag allt genom att ta fram alla ingredienser till muffinsarna och då upptäckte jag en liten men viktitig detalj; muffinsarna ska kalljäsa i kylen under natten. Jag visste att de skulle kalljäsas men inte under natten, så det var bara att ställa sig och knåda ihop degen. Resultatet blev faktiskt riktigt gott och det bästa är att man kan göra dom på så många olika sätt, den här gången hade jag i morötter och valnötter.

Så här goda såg de ut igår

Efter en stund i ugnen

Resultatet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0