Jag klarade det

Nu börjar jag piggna till igen efter en lååång morgonpromenad, en riktigt härligt sätt att börja en lördags morgon på. Jag klev upp väldigt tidigt imorse för att promenera till CityGross, egentligen behövde jag inte handla något mer än frysta hallon, blåbär, äpplen och flingor men självklart blev det lite mer än så. Härifrån till CityGross är det 5,5 km och anledningen att jag valde just att gå så långt var för att jag bestämde mig för att skippa träningen idag och ta en promenad istället. Så varför inte slå två flugor i en smäll? Jag tog längre tid på mig inne i affären än vad jag hade förväntat men sen så är jag ju en person som "bara måste titta på allt". Väl inne på CityGross fick jag ett efterlängtat sms från lycknis om att två av mina tre beställda böcker nu fanns att hämta ut på OKQ8. Så istället för att gå hem med matvarorna så hämtade jag ut paketet direkt och det är inte lite böckerna väger heller. Hem kom jag i alla fall till slut, men Linus tyckte att jag tog lång tid på mig. Jag startade min promenad klockan sju och var hemma igen strax innan klockan tio. Det blir tre timmar men då befann jag mig inne på CityGross i 45 minuter, gick en omväg på några hundra meter och gick ännu en liten omväg på vägen hem för att hämta ut paktet. Så min sammanlagda promenad för idag är 1,1 mil och det är hurtigt tycker jag med tanke på valet av tiden! 

Nu ska jag öppna upp böckerna och begrava mig i lite läsning de kommande timmarna, sen blir det lunch. Hur kvällen ser ut är fortfarande ovisst men troligen/ förhoppningsvis blir jag bara hemma, är inte alls på humör för att gå ut utan ser mer fram emot en lugn hemmakväll med mina små dammråttor.

Fick med mig ett recept från Arla köket hem, vem skulle inte vilja äta detta?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0