Klippa topparna

Jag borde verkligen gå och klippa mig snart, men jag håller alltid på det in i det sista. Varje gång som jag har bestämt mig för att klippa håret så blir jag aldrig riktigt nöjd. Det där med att ge frisörerna fria händer och hoppas på att få en ny fräsch/ spännande frisyr har jag helt och hållet gett upp, det blir bara tok. För två år sedan bestämde jag mig för att klippa kort, det trots att flera frisörer avrått mig från att göra det pga mitt fluffiga hår. Resultatet blev i alla fall riktigt bra och frisören själv blev riktigt chockad, hon trodde verkligen inte det skulle se bra ut. Borde inte frisörer ha lite bättre koll eller orkar dom bara inte klippa en "avancerad" frisyr? Visserligen kanske min hårtyp inte är den bästa när det gäller kort, men ju kortare desto rakare blir håret så är det i alla fall för mig och sen finns ju det plattång. Istället kör jag bara på att klippa topparna men inte ens det klara vissa av, de tar alldeles för mycket jämfört med vad dom visade innan. Blir galen, här har man sparat några månader och så klipper det av håret på några minuter.. vips är det borta! Nej nu ska jag inte prata illa om frisörer det finns många bra, har bara lite för mycket dötid just nu. Sitter här och väntar på att få titta på Beck- hämndens pris som börjar om två timmar. Under tiden får jag nöja mig med att titta på Grabben i graven brevid som visas nu på ettan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0