Rådjur

Jag kunde ha börjat dagen mycket bättre, men någon gång ska det väl ske. Jag hade precis kört in i samhället (45 km/h) i Sigtuna när rådjuret plötsligt hoppade ut på vägen, fanns ingen chans att jag skulle ha upptäckt den och hunnit stanna i tid, stackars rådjuret fick sig en liten smäll och när jag fick stopp på bilen någon sekund senare så sprang den iväg. Jag är väldigt glad över att detta inte hände på motorvägen, då hade det kunna gått riktigt illa men chockad och lite skakis blev man allt ändå. Bilen ser kanske inte helt frisk ut men så stora skador blev det nog inte (är ingen bilmekaniker utan gissar och hoppas bara), stötfångaren är lite trasig och registreringsskylten är bucklig. Hur det gick för rådjuret vet jag inte mer än att den sprang iväg direkt efter, jag har kontaktat polisen som ska ta hand om det och det känns riktigt bra. Vill ju inte att den ska lida!

Inne hos tandläkaren gick det bra, hade inga hål så besöket blev billigt även den här gången. Skulle jag ha haft något/ några hål så skulle det bli svårt för mig att försöka hitta en ledig lucka inom den närmsta tiden, börjar skolan nästa vecka och veckan därpå är det en ny termin men nya ämnen. Det här kommer bli en riktigt tuff termin vill jag lova! Är bara så glad över att ha klarat läkemedelsberäkningen.


Louise med nya favorit tröjan från Monki


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0