Tvätta och träna

Det är inge kul att behöva gå upp så tidigt för att tvätta igen, nu är det andra gången på en och samma vecka som jag kliver upp klockan sex för att tvätta. Egentligen hade jag inte behövt tvätta idag men jag upptäckte en smutsfläck på min zebra-mönstrade byxdress (den som jag köpte från Kappahl tidigare i vecka) så ville jag ändå försöka få bort den så fort som möjligt. Jag är helt pedantisk när det gäller att tvätta kläder, är väldigt noga med att inte blanda färger eller grader. Sen kan jag väl också säga att jag är väldigt noga med att kontrollera kläder/ saker i butiken innan jag köper dom, jag måste alltid titta lite extra noga för att se så att ingenting trasigt eller så och det är på både gott och ont. Cecilia har vant sig vid att handla med mig och ibland kan hon tycka att det är till en fördel att ha med sig ett "kontrollfreak". Ibland missar man självklart vissa fel, jag tänker då på västen som jag köpte men där var det ju omöjligt för mig att se hålet då larmknappen satt ivägen.

Om drygt två timmar kommer jag befinna mig nere på friskis och skutta runt till låtarna på ett medelpass, egentligen hade jag tänkt ta en vilodag men nu när jag ändå redan är uppe så varför inte träna. Kan ta en vilodag imorgon istället för det lär behövas, dagen innan skivstång/ kondition 75 min drar igång igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0