Birger Jarl

Jag har bara varit hemma i ett dygn men det känns som en vecka, jag har hunnit göra många saker på så kort tid. Efter gårdagens vårstädning och en välförtjänad fika så satte jag mig ner och fortsatte sammanfatta mina kapitel inför tentan som äger rum om drygt tre veckor. Det är var ju trots allt lördag igår så jag hade ingen lust att sitta speciellt länge med skolböckerna, lite senar emot kvällen fick jag äta grillad kyckling, klyftpotatis och sallad till middag. Att få komma hem och äta grillad mat är en lyx, inget slår pappas grillning! När magen var mätt och belåten var det dags att ta på sig partydressen och åka till uppsala med tjejerna för att dansa lite. Jag fick förstärkning av Cecilia, Linnea, Malin och Meriam. Det blev en riktig tjejkväll på nattklubben Birger Jarl. När vi närmade oss Uppsala centrum blev vi plötsligt stoppade av en polis och det var dags för Louise att göra sitt först blåstest som självklart visade att jag var nykter. Att blåsa i fyra sekunder är inte så lätt som man skulle kunna tro. Efter tre timmar av massa dans och lite roliga bilder var tre av oss redo att åka hem, medan Linnea och Meriam inte var riktigt klara för kvällen så valde de att stanna kvar. Stackars Malin och Cecilia skulle upp tidigt idag för att arbete och resan hem tar ju en liten stund också. Att hitta en Mcdonalds klockan tre på natten är inte det lättaste och att ingen bensinmack har öppet heller gör en lite smått galen när man är i behov av någonting att dricka på hemfärden, för att få bort huvudvärken.

Cecilia och Meriam

Malin och Cecilia

Cecilia

Malin och Louise

Meriam, Malin och Linnea

Louise

Cecilia


Louise

Cecilia

Linnea, Meriam och Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0