Borta bra med hemma bäst

Nu var det några dagar sedan jag skrev här på bloggen, men så fort jag åker hem till Stockholm så tycks inte tiden riktigt räcka till. Jag har nästan alltid någonting att göra och det är bra med tanke på att jag blir rastlös så fort. I fredags på valborgsmässoafton så var jag under förmiddagen på jobbet och fikade, jättekul att träffa mitt lilla assistansbarn igen och jag längtar efter sommarlov då jag ska få chansen att jobba med henne igen. Efter mycket prat och gott att äta så var det dags att gå hem för att påbörja middagen; tända grillen, skära grönsaker, koka bulgur, pensla på grillolja på kycklingen och ställa in potatisgratängen i ugnen. Runt sju tiden kom alla gäster och sammanlagt var vi tio personer av Patriks och mina vänner. Vi åt och skrattade hela kvällen, sen blev det ett antal danslåtar för mig och Cecilia. Vi är två fruntimmer som vet hur man har kul på hemmaplan, mycket dans i nyktert tillstånd är det bästa! Strax innan klockan tolv började de flesta röra på sig för att inte missa nattlivet på nattklubbarna och en timme senare var det bara jag, Cecilia och Linnea kvar i huset. Linnea tog det lite lugnt och blundade i soffan medan jag och Cecilia tog på oss "äran" att diska och städa undan alltihopa. Det tog sin lilla tid och när vi blev klara så var klockan två och det var dags att sova. Nästa morgon klev jag upp rätt tidigt för att göra mig iordning för att jobba några timmar. Det känns så skönt att få jobba igen, tjäna pengar på någonting som man tycker om att göra. När jobbpasset är över så är man ledig och inte som i skolan; är föreläsningen slut så väntar några timmars plugg där hemma. Känns nästan som jag är på ett rehabiliteringsställe, här är det lugn och frid. Men det är sant som de säger "Borta bra men hemma bäst", det enda som fattas nu är min fina pojkvän Linus som är så duktig borta i Norge. Han sliter verkligen som ett djur för att försöka bättra på sin ekonomi och trots det så klagar han inte.  


Min fina mamma i sin nya tröja (jag köpte en likadan)


Sitter man ute på baksidan så gör det ingenting om man ser gräslig ut haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0